Villkor

Allmän information

Offi ApS
Jernholmen 38, 2
DK-2650 Hvidovre
Organisationsnr.: DK41402997

Tlf.nr: +46 406456458
Mail: kundservice@offi.se

Beställningar

Beställningar på offi.se levereras som utgångspunkt från dag till dag om du lägger beställningen före kl. 16.00 på vardagar, såvida annat inte anges vid produkten. Vissa produkter kan vara slutsålda eller det kan uppstå förseningar, men i så fall meddelar vi dig via e-post.

Paket som levereras med DAO365 levereras alla veckans dagar. Paket som levereras med Bring levereras inte på helgerna. Köplagens bestämmelser gäller för köp av varor.

Betalning

På offi.se kan du betala med Swish, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Det är naturligtvis gratis och vi drar inte betalningen förrän vi skickar varan. Som kund hos offi.se kan du säkert använda ditt betalkort. Vi använder SSL (Secure Socket Layer) för betalning via en auktoriserad betalningsserver som krypterar dina kortupplysningar så att de inte kan läsas.

Betalning kan göras via:

Kreditkort/mobilbetalning (vi drar först beloppet när vi skickar varan)

Faktura (ska godkännas först)

EAN-nr. (ska godkännas först)

Betalningsvillkor

Företag och offentliga kunder kan beställa varor via faktura eller EAN-nummer och betala mot förutgående kreditbedömning och registrering som användare på offi.se. Kontakta vår kundtjänst för kreditgodkännande. Faktura ska betalas senast på det datum som anges som rättidigt betalningsdatum på fakturan. Vid betalning efter förfallodagen debiteras ränta och påminnelseavgift på 2% per månad. Förfallna belopp skickas till inkasso om de inte betalas.

Priser

Alla priser är i svenska kronor och inkluderar 25% svensk moms.

offi.se är ett danskt ägt och drivet företag som är har verksamhet i Danmark i enlighet med danska regler och villkor.

Leverans

(Leverans sker inte utanför Sverige)


Privat / Företag

Bring – shop / box: 39 kr
PostNord – Shop / Box: 49 kr
PostNord – Hemleverans: 69 kr
BRING – Leverans till företaget: 60 kr
PostNord – Leverans till företaget: 69 kr

Alla angivna fraktpriser är inkl. moms och gäller upp till 20 kg*. Om transporten väger mer än 20 kg
debiteras en extra frakt per 20 kg.

(Förväntad leveranstid är 1-4 vardagar)

Fel i leveransadressen

Om kunden skriver fel leveransadress, eller om personnamn eller företagsnamn inte står på dörren eller postlådan och detta leder till att DAO eller Bring inte kan leverera paketet, debiteras kunden fraktkostnader för återleverans.

Ångerrätt

Som privat kund har du alltid 14-dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrätten löper från tidpunkten då du mottar din vara. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men som levereras var för sig, löper tidsfristen från tidpunkten då du mottar den sista varan. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du meddela vår kundtjänst detta inom 14 dagar efter mottagandet. Du kan skicka ett mejl till kundservice@offi.se eller använda standardformuläret, se längst ner i villkoren*. Du kan inte utöva din ångerrätt genom att vägra att ta emot eller hämta varan utan att tydligt meddela oss först. Om du ångrar en del av köpet på en beställning med flera varor kan du returnera en eller flera varor från en beställning. Du får emellertid inte ersättning för fraktkostnaderna i så fall.

Retur av vara vid användning av ångerrätt

Du bär alltid själv kostnaderna för returfrakt och det är också du som kund som är ansvarig för eventuella skador på varorna under transporten på väg tillbaka till oss. Du har 14 dagars frist att skicka varan retur till oss från tidpunkten då du meddelar oss att du vill använda dig av din ångerrätt. Om möjligt ska du alltid returnera varor i originalförpackningen, eftersom varans värde kan försämras om originalförpackningen fattas.

Varans skick vid retur

Som kund är du endast ansvarig för eventuell försämring av produktens värde när detta beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att bestämma varans typ, egenskaper och funktion.

Om du har provat varan utöver det som beskrivs ovan, anser vi att den är begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman retur, beroende på varans kommersiella värde.

Om du bryter förseglingen, tar bort folien eller försöker sätta skrivarpatroner i din skrivare utsätts varan för en värdeförsämring som resulterar i att produkten inte kan säljas igen och den är därför värdelös. Om du är osäker på om du har fått rätt tonerpatron så kontakta oss innan du öppnar den. Sagt ett annat sätt: Du får prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Återbetalning av köpesumman

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat. Om varans värde har försämrats reducerar vi beloppet. Vi återbetalar alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader ifall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ville ångra köpet.

Vi kan vänta med återbetalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar bevis på att du har returnerat den.

Skicka varan till:

Offi Aps
Jernholmen 38, 2th
DK-2650 Hvidovre

Reklamationsrätt

På offi.se har du naturligtvis 2 års reklamationsrätt i enlighet med köplagen. Reklamationsrätten gäller fel eller brister i material eller tillverkning. Felet får inte ha orsakats av felaktig användning eller skadligt beteende. Som kund måste du alltid klaga inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet så anser vi att reklamationen är rättidig. Vid befogad reklamation återbetalar vi naturligtvis rimliga fraktkostnader. Kontakta oss alltid via e-post eller telefon INNAN du returnerar en vara. Vid reklamation kan du antingen få varan reparerad, bytad, få avslag på priset eller pengarna retur, allt efter den aktuella situationen.

Varan skickas i korrekt förpackning till oss på adressen:

Offi Aps

Jernholmen 38, 2
DK-2650 Hvidovre

Bifoga en kopia av beställningsformuläret och information om din reklamation. Kom ihåg att spara kvittot på dina fraktkostnader.

Vi tar inte emot paket som inte leverans till vår adress eller paket som skickas mot postförskott.

Klagomål

Börja med att kontakta vår kundtjänst (kundservice@offi.se). Om vi mot förväntan inte kan finna en lösning kan du klaga till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om villkoren för detta är uppfyllda.

Du kan lämna in ett klagomål om en produkt eller tjänst som du köpt hos oss på Allmänna reklamationsnämnden (ARN), https://www.arn.se/konsument.

Om du som konsument som är bosatt utanför Sverige kan du använda EU-kommissionens online portal för klagomål: http://ec.europa.eu/odr.

Returnerad vara utan fel och brister

Vid retur av varor på vilka vi inte kan konstatera de fel eller brister som kunden åberopar i sin reklamation, eller om felet inte omfattas av reklamationsrätten, beräknar vi en testavgift på SEK 258 per timme inkl. moms.

Testavgiften beräknas med min. ½ timme per påbörjad test och felsökning.

Produkter som inte kommer från offi.se skickas till återvinningsplatsen.

Bedrägeri/falska order

Försök till bedrägeri och/eller falska order polisanmäls.

Särskilda bestämmelser för företagskunder:

Företagskunder har samma rättigheter som privata konsumenter med följande undantag:

Företagskunder har ingen ångerrätt.

Företagskunder har ett års garanti från det ursprungliga fakturadatumet. Vid eventuellt utbyte eller reparation påbörjas inte en ny 1 års garanti.

Vid köp på kredit förbehåller offi Aps sig äganderätten till varorna tills fakturan är fullt betald.

Köparen bär alltid alla kostnader vid tillämpning av äganderätten.

Sekretesspolicy

När du handlar på offi.se behöver vi personliga uppgifter.

Vi behöver: Namn, adress, telefonnummer, e-postadress, organisationsnr., EAN-nummer, land och eventuellt annan leveransadress.

För att kunna leverera dina varor registrerar vi och vidarebefordrar dina personliga upplysningar till det fraktföretag du har valt. De får upplysningar om ditt namn, leveransadress, telefonnummer och e-postadress.

Dina personliga uppgifter registreras hos offi ApS och vi lagrar dem i 5 år (i enlighet med redovisningslagen) varefter de raderas.

Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar uppgifter. Företagen bearbetar endast information för våra räkning och får inte använda den för egna syften.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan skydda dina uppgifter på ett adekvat sätt.

Dataansvarig hos offi.se är offi ApS.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär detta. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte som vi skulle använda dem för. Du kan även kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@offi.se.

Cookies

På offi.se använder vi cookies/kakor för att ge våra användare en bättre användarupplevelse på webbplatsen. En cookie är en liten textfil som innehåller data och som lagras i din webbläsare på din dator eller mobiltelefon när du rör dig på en webbsida. Inga personliga uppgifter lagras i våra cookies. Cookies kan inte innehålla virus. Cookies raderas automatiskt efter ett visst antal månader, men förnyas varje gång du som användare går in på webbplatsen igen.

Du kan välja om vi får lagra sådana cookies i din webbläsare. Många webbläsare är inställda för att automatiskt acceptera cookies. Du kan ändra detta i inställningarna i din webbläsare. Det ger emellertid en rad nackdelar eftersom webbsidan inte fungerar optimalt, till exempel om du inte kommer ihåg vad du har lagt i korgen.

Om du vill undvika eller ta bort cookies kan du se mer här: https://support.microsoft.com/sv-se/topic/ta-bort-och-hantera-cookies-168dab11-0753-043d-7c16-
ede5947fc64d. Cookies används alltså för tekniska funktioner såsom att komma ihåg din inloggning på sidan och vad du har lagt i korgen. Dessutom används de för trafikmätning och statistik över antal användare samt, ålder, kön och geografisk placering. Det kan röra sig om cookies från tredje part. En tredjeparts cookie används på vår webbplats av till exempel Google Analytics och lagras på deras servrar. Vi gör detta för att utveckla webbplatsen baserat på besökarnas behov och användning av webbplatsen. Om du inte vill ha sådana tredjepartscookies kan du välja att inte acceptera användningen av cookies i din webbläsare.

Prisgaranti

På offi.se får du prisgaranti på alla kompatibla bläckpatroner, tonerpatroner och trummor. Om du som kund på offi.se skulle hitta en av dessa varor billigare inom 14 dagar efter köptillfället så returnerar vi naturligtvis mellanskillnaden.

Vissa krav ska vara uppfyllda för att prisgarantin ska gälla: Varan ska vara av exakt samma typ, modell, färg och/eller varumärke. Den ska ha samma kapacitet (volym eller antal sidor). Prisgarantin gäller endast i 14 dagar från det att du köpte varan hos oss. Du måste kunna dokumentera att du har hittat produkten billigare någon annanstans, t.ex. på en webbplats eller i en katalog.

OBS! Prisgarantin gäller endast svenska webbshoppar och fysiska butiker.

Standard ångerformulär
Fyll i detta formulär och skicka varorna retur om du vill utnyttja din ångerrätt.

Till:

Offi Aps
Jernholmen 38, 2th
DK-2650 Hvidovre

Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köp av följande vara:

følgende vare:

___________________________________________________________

Beställt datum: :__________ och mottaget datum ________

Beställningsnummer: _________

Konsumentens namn: __________________________________________

Konsumentens adress: _________________________________________

Konsumentens underskrift: _____________________________________

(Ikke nødvendig pr mail)

Datum:_______________________________________________________

Handelsvillkoren uppdaterades sist den 28 mars 2021.